1) Jaké je naše poslání?
Na tomto místě je důležité uvědomit si, jaký je náš hlavní úkol(y) + co od nás ostatní očekávají(rodiče, město, středisko, ostatní skautské oddíly...
ale především samotní členové našeho oddílu).
Na základě těchto poznatků můžeme vymezit :klíčové oblasti" našeho působení. Seznam těchto klíčových oblastí nám poslouží jako dobré vymezení našeho poslání a veškerý program by s ním měl být v souladu.
2) Jak jsme na tom?
Nyní se zamysleme kolik jsme toho již v jednotlivých klíčových oblastech udělali a do jaké míry jsme naplnili ona očekávání.
3) Co nás čeká?
Tato fáze je podobná té předchozí, pouze nebudeme hodnotit náš současný stav, ale pokusíme se stanovit jaký by měl být na konci plánovacího období.
Opět k tomu využijeme klíčové oblasti z 1. fáze.
4) Jaké máme priority?
Porovnáním výsledků předchozích 2 bodů zjistíme v jakých oblastech jsme na tom nejhůř. Získáme tedy seznam priorit- oblastí a úkolů, které jsou nejdůležitější a
nejaktuálnější.
5) Stanovení konkrétních cílů
Z priorit nyní určíme konkrétní cíle. Musejí být jasné a měřitelné, aby se dalo vyhodnotit do jaké míry( na kolik %) byly nebo nebyly splněny. Pokud tedy narazíme
na cíl, který není měřitelný, musíme ho např. rozdělit do více cílů, které již měřitelné budou (např. udělat zvláštní pro každého člena). Dobře se zde dají využít
skautské stezky a odborky(resp. vlčci). U nich není ani žádný problém s měřitelností. Ušetří se tím mnoho práce. Např. jeden rok jsme plánovali vodácký putovní
tábor, a tak se jako 1 cíl stanovilo, že si do té doby všichni kdo pojedou udělají odborku plavce. Skauti se tím zdokonalili v plavání a zároveň se vyřešilo dilema koho
vzít a koho ne, aniž by se musely vymýšlet jakékoli další podmínky.
6) indikátory - úspěch či neúspěch
Abychom na konci zjistili zda byly určené konkrétní cíle dosaženy nebo nedosaženy, popř. na kolik %, je nutné stanovit si ke každému cíli indikátor. Tj. ukazatel,
pomocí kterého se dozvíme nakolik jsme byli nebo nebyli úspěšní. Přičemž nejlepší je se co nejvíce vyhýbat školnímu zkoušení. Především u vlčat by jsme se jistě
nesetkali s moc dobrou odezvou. Ideální formou je proto nějaká hra nebo soutěž.
Tento článek byl přečten již 1267 x | Tisknout článek | Sdílet na facebook |